Első alkalommal válaszd az "Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció" gombot. Jelentkezz be az ügyfélkapun! FONTOS: annak a felhasználónak (elsődleges felhasználónak) a hozzáférésével kell itt bejelentkezned, akihez az adott vállalkozás az ügyfélkapun is hozzá van rendelve!
Sikeres belépést követően add meg az adóazonosító jeledet. Kattints az ellenőrzésre, majd válaszd ki a felhasználónevedet!
Válaszd ki a regisztráció típusát (gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó), majd add meg az ahhoz tartozó részletes adataidat!
Sikeres regisztrációt követően jelentkezz be a megadott felhasználónévvel és jelszóval!
Amennyiben az adott felhasználónak több cég-felhasználó kapcsolata van, akkor a jobb felső sarokban található legördülő menüből elérhető “Cég-felhasználó kapcsolatokra” kattintsunk.
Ha az adott felhasználónak csak egy cég-felhasználó kapcsolata van, akkor az alkalmazás automatikusan továbblépteti a Cég-felhasználó kapcsolatok oldalra, ahol az adózó melletti “megnyitás” gombra kell kattintani.
A “Felhasználók” menü kiválasztása után az “Új felhasználó” gombra kattintva, hozz létre egy “Technikai felhasználót”.
Adj meg egy általad választott jelszót, illetve jelöld be a “számlák kezelése” és a “számlák lekérdezése” jelölőnégyzeteket, majd kattints a “Mentés” gombra.
A megjelenő oldalon kattints a “kulcsgenerálás” gombra. Ezzel létrehozod az XML aláíró és cserekulcsot.
Írd be a NAV rendszerben létrehozott technikai felhasználó nevét, jelszavát, az XML aláíró kulcsot és az XML cserekulcsot (4 adat) itt a számlázási fiókodban, a lenti mezőkbe. FIGYELEM: Ha véletlenül a NAV tesztrendszerében hajtottad végre a regisztrációt, a kapott adatokkal nem fog sikerülni az összekapcsolás, csak akkor, ha a NAV éles rendszerében regisztráltál!